Wassenaar, 2244ES, 6

info@koortickets.nl

84973358

06 1363 9422

Mensen In Concert

Veelgestelde vragen

- klant

KoorTickets houdt zich alleen bezig met het aanmaken en uitsturen van e-tickets met een QR code. Of je wel of niet het geld van je bestelling terug kunt krijgen als je van gedachten veranderd bent is iets tussen jou en de organisator van het evenement - KoorTickets speelt hierin geen rol (zie ook onze algemene voorwaarden). We raden je in zo’n geval dan ook aan contact op te nemen met de organisator. 

KoorTickets houdt zich alleen bezig met het aanmaken en uitsturen van e-tickets met QR codes. Het is aan de organisator om wel of niet toe te staan dat je de e-ticket met iemand anders deelt.

Het is technisch gezien prima mogelijk om de e-ticket - of een kopie daarvan - door te sturen. Dit kan soms zelfs heel handig zijn: als je in één aankoop zowel een kaartje voor jezelf als voor een metgezel hebt gekocht kun je één exemplaar van de PDF die je gemaild kreeg zelf houden en een kopie opsturen naar je metgezel. Omdat er twee kaartjes gekocht zijn kan de QR code 2x gescand worden voordat deze inactief wordt. Dus geen probleem als jij en je metgezel niet op hetzelfde moment bij het evenement arriveren: gewoon allebei dezelfde QR code 1 keer laten scannen, voor 1 kaartje elk. Want zo werkt de iPhone scanner: bij het begin van het evenement scant de organisator de QR code, en bij elke scan wordt het aantal producten waar de QR code recht op geeft (toegang, boekjes, t-shirts, etc.) verminderd. Zo krijg je bij elke scan (één van) de producten die je gekocht hebt, totdat de QR code is ‘uitgeput’. KoorTickets accepteert overigens geen enkele verantwoordelijkheid voor het wel of niet door de organisator correct verstrekken van de gekochte producten (zie ook onze algemene voorwaarden). 

Ai. Dan kan gebeuren. Geen nood: op de dag van het evenement krijg je sowieso een herinnerings-email, compleet met je bestelde ticket. Als je op dit moment je ticket nog een keer toegestuurd wilt krijgen moeten we je doorverwijzen naar de organisatoren van het evenement. Zij kunnen via de transactielijst alle transacties inzien, dus als je nog weet wat je gekocht hebt, wanneer, en onder welke naam, is het voor hen een fluitje van een cent om de email nog een keer naar je toe te sturen.

In tegenstelling tot wat onze meeste concurrenten doen, hebben wij besloten per transactie (dus per verkoop) één QR code aan te maken, waarin alle bij die transactie verkochte producten (kaartjes, programma-boekjes, etc.) opgenomen zijn. Heb je 2 kaartjes besteld? Dan kan de code 2x gescand worden. Dit heeft als voordeel dat je als klant niet op de mobiele telefoon heen en weer hoeft te scrollen op zoek naar het volgende product wat je gekocht hebt - wat de toegangsprocedure bij het evenement een stuk eenvoudiger maakt. Bovendien bespaart het papier als je besluit je ‘ticket’  (dwz, de email en/of PDF die je na aankoop kreeg) uit te printen.

Dat kan inderdaad - als de organisator daarvoor gekozen heeft. In principe stopt KoorTickets alle bestelde producten in één QR code. Als je meerdere producten hebt gekocht kun je zo’n code meerdere malen laten scannen voordat hij ‘leeg’ is. Dat heeft als groot voordeel dat je, als klant, niet in je mail heen en weer hoeft te scrollen op zoek naar de code van het volgende product wat je hebt gekocht.  Ook is het heel gemakkelijk om gekochte producten met vrienden te delen: stuur ze gewoon een kopie van dezelfde QR code op. Sommige organisatoren hebben echter toch liever dat hun klanten per gekocht product één QR code krijgen, die één keer te scannen is. Dus als jouw organisator daarvoor gekozen hebt is het inderdaad mogelijk dat je meerdere QR codes krijgt toegestuurd als je meerdere producten hebt gekocht. 

Inderdaad! En nee, dat doen anderen niet! Tenminste… wij hebben geen andere service gevonden die dat óók doet. Maar wie weet zetten we hiermee een trend! 

Kijk - het evenement zelf vergeet je natuurlijk niet. Maar als je je kaartjes een paar maanden geleden al besteld hebt… hoe vaak komt ’t niet voor dat je even niet meer weet waar je ze bewaard hebt? Dat overkomt de beste, niet waar? Dus hebben wij bij KoorTickets besloten om je een herinnering te sturen, compleet met een link naar waar je je bestelde producten kunt downloaden. Goed idee, toch?

KoorTickets

BTW: NL001649700B78

KvK: 73351709

Geschillen? klik hier 

06 1363 9422 

info@koortickets.nl

Bremhorstlaan 6, Wassenaar

© Copyright 2024